Dit jaar werd voor het eerst een kick-off georganiseerd voor alle merken samen… Het werd een event waar nog lang over gepraat zal worden! Het doel van deze namiddag en avond? De plannen voor 2017 op tafel leggen en het jaar eensgezind aftrappen!

16.00 – Filip aan het woord
De kick-off startte met Filip Dewaele die zijn medewerkers met lovende woorden in de bloemetjes zet. Per merk worden de cijfers en vooruitgang tegenover 2015 besproken. Bovendien wordt het belang van een transparante strategie en de manier van werken nog eens extra beklemtoond – niet alleen tussen bedrijf en klant, maar ook tussen de verschillende merken die onder Dewaele vastgoedgroep horen: Dewaele vastgoed, Turner en De Syndic. Er wordt dan ook meermaals aangemoedigd om mekaar te leren kennen en het ijs te breken met volgende oerdegelijke West-Vlaamse opener:
“Wie zie gie?”
Het wordt alvast snel duidelijk dat de werknemers van Dewaele vastgoedgroep gelukkig zijn binnen hun groep, zich goed voelen in hun job en ook de collega’s kunnen appreciëren. Het vrolijke gepraat en geschater tussen de verschillende speeches door bevestigt deze positieve sfeer des te meer.
Autostrades waar je vaart op kan nemen
Nadat er kort maar krachtig even stilgestaan wordt bij de geschiedenis van de Groep en de cijfers van het afgelopen jaar, is het tijd om te kijken naar de toekomst. Filip herinnert iedereen nogmaals aan de vier doelstellingen waar we op blijven verder werken – Interne organisatiestructuur, klant als ambassadeur, medewerker als ambassadeur en innovatie – die in 2014 intern bepaald werden. Het is met deze laatste piste van innovatie, dat we bij de tweede spreker van de avond belanden: Sam Berteloot, medeoprichter van Dewaele partner Snackbytes.
16.30 – Sam Berteloot over digitale klantenbeleving en het aanstormende digitaliseringsproces
Digitalisering is iets waar we anno 2017 niet meer omheen kunnen. En daarom: If you can’t fight them, join them. Nietwaar? Daarom gaat ook Dewaele op zoek naar een manier om digitalisering in te zetten als een manier om klantenbeleving te versterken en hiermee meerwaarde voor de klant te creëren.
Door het steeds sneller verschijnen van nieuwe technologie, is het belangrijk om hierop in te spelen: omarm de nieuwe mogelijkheden om deze zogenaamde big data te verzamelen, want dit zal je enkel helpen in de optimalisatie van de klantenrelatie. Sterker nog: plaats de consument in het hart van je organisatie, want de combinatie van medewerker en klant, dat is de marketing van de toekomst. We mogen de waarde van de mensen waarop we ons richten niet onderschatten. En dit is belangrijk om weten: “Digitalisering zorgt voor een schaarste aan persoonlijk contact, waardoor dit laatste des te belangrijker wordt om aan te bieden.”
Hoewel computers dus steeds een grotere rol gaan spelen binnen bestaande en nieuwe marketingstrategieën, blijft het opbouwen van en inzetten op menselijke relaties toch nog de belangrijkste – iets wat computers nooit gaan kunnen vervangen.
En het is net daarom dat de vastgoedsector volledig gebeiteld zit. Ja, we hebben hier tegenwoordig te maken met een voornamelijk digitale relatie. Maar, en dit is belangrijk, deze relatie functioneert slechts in functie van die warme, menselijke kern die zo belangrijk is voor vastgoed. Vasthouden aan het humane aspect binnen een digitale wereld, dat is de key to succes!
17.00 – Brandmeetings & Awarduitreiking
Na deze twee inspirerende speeches splitsten de verschillende merken zich op om vernieuwingen binnen de groep te bespreken. Zo werd er onder andere nagedacht over manieren om de juiste boodschappen naar specifieke doelgroepen te versturen zodat elke klant enkel boodschappen krijgt waar hij of zij (al dan niet bewust) naar op zoek is. Bovendien werden er nieuwe technologieën voorgesteld om de klant des te meer bij te kunnen staan in zijn of haar zoektocht naar hét perfecte pand.
Dit deel van de avond werd afgesloten met een awarduitreiking: de Gouden Pol werd uitgereikt aan de kantoren die het afgelopen jaar de hoogste klantentevredenheidsscore behaalden. De Gouden Pol verwijst naar de oprichter van de vastgoedgroep (en de vader van Filip Dewaele), en werd gemaakt door de kleinzoon van Pol: Titus. Wij zijn er zeker van dat hij fier zou zijn als hij zag waar we vandaag staan. Hierbij nogmaals een dikke proficiat aan kantoren Oudenaarde en Middelkerke – jullie hebben het dubbel en dik verdiend!
18.15 – Rondleiding Living Tomorrow
Na een korte pauze werden onze medewerkers opgedeeld in zes groepen en kregen ze een inspirerende rondleiding doorheen Living Tomorrow. Hier werd iedereen ondergedompeld in het “The Internet of Things”-verhaal en hoe deze digitalisering past in een huiselijke omgeving.
19.30 – Dinner
Tijd voor het avondeten! Na deze dag boordevol informatie en toekomstplannen, is het tijd om te luisteren naar die hongerige magen en ze te voorzien van een lekkere maaltijd en wat drankjes. De Italiaanse keuken liet zich weer van zijn beste kant zien, en zorgde voor heel wat tweede, derde (en misschien zelfs vierde?) bezoekjes aan het walking dinner!
21.00 – Verrassingsact
Als kers op de taart werd de kick-off afgesloten door Domino: een topband die iedereen voorzag van schitterende covers, aparte instrumenten en… een feestelijke sfeer waar iedereen moeiteloos en met veel plezier in werd meegesleurd. Genieten!
Dit allemaal maar om even aan te tonen… Dewaele Vastgoedgroep is helemaal klaar voor 2017. Tot snel!